makhluk yg &*^%$

at last,i've got something to update here.more like,have to update here..or sbb dah terribly busan here.huhu.lebih kurang lah.today,genap 9 hari aku melepak di pkns shah alam yg bapak busan ah.tgl esok lg sehari.rasa lega sbb dah over.but rasa malasnya nak masuk ofis.ofis yang ade sekor makhluk yg aku x suka (bila aku dah stat sebut sekor tu maknanya aku mmg dah xleh trime dah perangai makhluk tu).

makhluk tu berperangai haiwan itu suka berperangai berpura2 baik di hadapan tp di belakang kita dia kutuk abes2an dan berusaha menjatuhkan nama baik kita di hadapan bos. perkara ini telah 2 kali kantoi bila aku & mmbe aku dpt email yg diforward dr HR (forward secara curi2),berkenaan makhluk itu yg gila kuasa mahu approve cuti sume staff kat dalam ofis tu.tp kat depan wat2 tanya, 'eh,,kenapa aku kena approve cuti korang?' ceh ceh. aku xtahan aku terus panggil dia 'gila kuasa' depan2 dia jugak.merah padam mula dia.

cerita 2,mmbe aku,graphic designer,slalu masuk ofis lambat.tgh hari slalunya.tp dia slalu balik lmbt gak.kul 10 gitu.xkisah la kan.keje siap ma.even dlu bos kata ok je.n aku lak, masa aku blk last2 wik, aku blk perak ari sabtu.so aku decide nak blk sini blk pagi isnin.pttnya aku boleh smpi kul 11 kt ofis. tp sbb mslah bas 'rempit kl' yg hampes, aku lastnya sampai kul 1 kt ofis. n perkara2 ni, makhluk tu bangkitkan dlm email yg di hantar ke HR & bos2, yg memaksa HR bg memo kt ktorg berdua (setelah 2 3 minggu berlalu). yang aku x paham, dia tu pon slalu je masuk ofis kul 10.boleh kt tiap2 hari. n bila ade emergency, boleh je dtg lewat org blk awal. cuti dia, maen suka ati amek je. xde sape approve pon. aku mmg bengang gila la. dpn ktorg pure2 baek. dia mmg xtau la yg ktorg tau psl hal ni. kak HR tu pn forward email dia kt ktorg sbb mmg dh mnyampah ngan perangai dia. bos sniri x kata apa2. dia lebih sudu dr kuah.

siau la makhluk tu.

sbb dia la, aku slalu je rasa x tahan dah keje kt sini.aku nk cari keje lain!

1 comments

Make A Comment